Beetje reclame voor zingeving deel 1: zakenlui of softies?

The Optimist 11 jul 2011
“Don’t ask what the world needs. Rather ask what makes you come alive; then go and do it! Because what the world needs, is people who have come alive.” H. Thurmon, priester (door Nelson Mandela gebruikt in zijn inauguratiespeech) Gastblog door Wassili Zafiris. Wassili is coach, veranderdeskundige en co-auteur van het boek IK BEN niet alleen op de wereld. De komende 2 maanden schrijft hij vier keer een blog over het nieuwe ondernemen, transformatie en de zoektocht van een coach en ondernemer naar de essentie van de menselijke natuur. Deze week: betekenisvol ondernemen. Grofweg gezegd, kun je twee soorten mensen onderscheiden: de softies en de zakenlui. Die laatste groep kan flink buffelen en werkt hard. Als je dat handig doet, kun je daar ver mee komen. Je kunt er zelfs een imperium mee opbouwen. De softies daarentegen zijn meer de idealisten, mensen die geloven in een mooiere samenleving, meer liefde. Als je daar ‘extreem’ in wordt, kun je als het ware buiten de maatschappij komen te staan. Mogelijk zelfs gedesillusioneerd met hoe ‘the powers that be’ omgaan met alle ‘echt belangrijke’ dingen van het leven. Eigenlijk zijn deze twee zaken geen tegengestelde dingen, je zou het hooguit slecht geïntegreerde dingen

Het volledige artikel lezen?

Geen abonnee, maar wil je wel artikelen lezen? Geen probleem. Je kunt losse artikelen kopen via Uhmi. Uhmi is een nieuwe manier om snel en veilig te betalen voor artikelen en direct verder te lezen. Probeer het nu uit en krijg een euro gratis.

Lees met Uhmi voor €0,25 Word Abonnee Log in

Reacties

Geef een reactie